Kim Martens

Kim has 25 years of experience working in business, government and non-profit settings, operating as Martens Consulting Services.    She has worked nationally and internationally.  She is well practiced in working with diverse and often polarized group.  Kim’s strength is integrating knowledge that she has gained from different sectors and making systemic connections.   She has extensive experience in participatory strategic planning that includes all stakeholders and emphasizes client ownership of the process and results.

 

Kim holds a M.Sc. in Adult and Continuing Education from the University of Guelph.  She has been certified in the use of tools for Relationship Awareness® Theory, Personnel Resilience Profile® Feedback and Belbin Team Roles.  She is also is experienced in a number of large group methodologies of which future search, Appreciative Inquiry, World Café and Open Space Technology are the most notable.

 

Kim a plus de 25 ans d’expérience avec les sociétés, le gouvernement et les les organismes sans but lucratif; Martens Consulting Services. Elle a travaillé au Canada et à l’étranger auprès de groupes diversifiés et parfois antagonistes.  Une des ses forces  est sa capacité d’intégrer les connaissances qu’elle a acquit des différents  secteurs et d’y apporter un perspective systématique.  Elle a aussi une vaste expérience en développement stratégique participatif qui inclut tous les partenaires et qui, en plus, met l’accent sur l’appropriation des clients tant du processus que des résultats.

Kim détient une maîtrise en andragogie et formation continue de l'Université de Guelph.  Elle a été certifiée dans l'utilisation des outils pour Relationship Awareness® Theory, Personnel Resilience Profile® Feedback et «  Belbin Team Roles ».  Elle a acquis de l’expérience dans des méthodologies s’adressant à de grands groupes notamment la Démarche Prospective, l’Enquête Appréciative, le World Café et le Forum Ouvert.

 

© Ingrid Richter, Ray Gordezky